1630771268990.jpg

 

主旨: 為什麼你明明討厭這份工作,卻還是緊緊抓著不放

 

內容從看 智慧麵包 Peter Dinklage 小惡魔 彼得 丁拉基

 

我討厭那份工作,但卻緊抓著放不開,整整10年沒有起色,被困在那份工作中6年,也許我害怕改變,你也一樣嗎? 當我29算時,我告訴自己,當我接下這部戲,無論薪酬多少,從此之後,無論是好是壞,我都要成為一位職業演員,但那時我沒有互聯網、沒有手機、連工作都沒有。

I hated that job but I clung to that job. Ten years in a place without heat. Six years in a job I felt stuck in. Maybe I was afraid of change. Are you? When I was 29, I told myself, the next acting job I get, no matter what it pays, I will from now on for better or worse, be a working actor. And now I didn’t have either the internet or a cell phone, or job.

 

但好事發生了,我接到了一部薪酬不高的電影,出演不完美的愛,也因此出演了另一部電影,13個月亮,與上一部是同一個編劇,然後又接下了另一個角色,然後再下一個角色,從那時開始,我就一直當全職演員了,我並沒有料到會發生這一切。

But something good happened. I got a low paying theater job in a play called imperfect love which led to a film called 13 moons which led to a film called 13 moons with the same writer which led to other roles, which led to other roles, and I’ve worked as an actor ever since. I didn’t know that would happen.

 

當我29歲從數據處理職位走出來時,我很恐慌,但這也讓我很飢餓,真正的飢餓,我一刻也不敢鬆懈懶惰,現在我給你們講這個故事,是因為這個世界可能會對你說你還不行,拜託,你根本不需要去問,也別跟他人爭辯說你可以,去證明,放手去做。

At 29, walking away from data processing,I was terrified. But this made me very hungry, literally. I couldn’t be lazy now I tell this story because the world might say you are not allowed to yet. Please, don’t even bother asking. Don’t bother telling the world you are ready. Show it. Do it.

 

相信我,時機自然就會成熟了,別讓自己等太久,別像我一樣,一直到29歲才找到自己的方向,但就算如此,也是好事,有些人永遠也找不到,但你會找到的,我向你保證,押上你的餘生,去尋找真正的自己,不要刻意尋找決定性的時刻,因為他永遠不會來,別等其他人告你你準備好了,自己去闖。

Trust me. The rhythm sets in. Just try not to wait, until like me you are 29 before you find it. And if you are, that’s fine too. Some of us will never find it. But you will. I promise you. Raise the rest of your life to meet you. Don’t search for defining moments, because they will never come. Don’t wait until they tell you, you are ready. Get in there.

 

貝克特那句話是怎麼說的?嘗試過了嗎? 失敗過了,沒關係,再去嘗試,再次失敗,但這次失敗得好看些,外頭的世界是屬於你們的。善待每一個人,黑夜會被照亮。

What did Beckett say? Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better. The world is yours. Treat everyone kindly, and light up the night.

 

結論:

我覺得有時候,我們會因為害怕失敗而不敢踏出去第一步我覺得這會很可惜因為如果我們踏出去這一步就有50%會成功50%會失敗,但如果我們都不給自己一個機會踏出去,就連50%的成功的機會都沒有。

 

人生只有一次,如果你的人生只是一直在打安全牌,誰知道你手中握有的那個安全牌,哪一天也會不安全了,就像疫情,讓原本很多餐飲業、旅館業、補習業老師們頓時沒工作了。

 

就像故事中的小惡魔 彼得他等到29歲才決定改變自己可是他說沒有關係至少他願意改變因為有的人一輩子都不想改變,就連給自己一個失敗或成功的機會都沒有人生就此虛度過一生。

 

人生就像旅遊,如果你沒有去買一張機票,出國看看外面的世界,你怎麼知道外面的世界有多麼的美好,對嗎?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    理財蘇珊姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()